EVIDENČNI LIST NAKITA št. : 778
Datacija | Konec 19. stol. Po materialu, obliki in zapiralu tipična zgodnja secesija |
---|---|
Avtor in naslov | |
Delavnica, poreklo | Avstroogrska ? |
Mere v mm | 42 x 53 x 23 |
Opis snovi | Posrebren baker |
Ohranjenost, stanje | Dobra, le srebrov nanos je skoraj povsem obrabljen |
Tehnika izdelave | Vlivanje kovine v kalup, sestavljanje dveh delov, lotanje |
Znak | Nima |
Slog, stil | Secesija (večinsko poimenovanje pri nas ) Art Nouveau ( Francija ) Jugendstil ( Avstrija in Namčija) |
Literatura | Vivienne Becker: ART NOUVEAU JEWELRY, izdaja 1999, str. 18, 19, slike štev. 138 do 151 France Verbinc: SLOVAR TUJK, Šesta izdaja, str. 637 |
Opombe, zgodovina | Ime secesija pomeni odcepitev (od)ločitev v umetnosti, zlasti slikarstvu, okrog leta 1900. 19. stoletje je namreč z industrijsko rastjo, znanostjo, tehnologijo in vojskovanjem izkazovalo izrazito moški karakter. Kot reakcija nanj je v zadnji petini stoletja nastalo gibanje za vzpostavitev harmonije v življenju in umetnosti, ter pospešeno vključevanje ženskega lika in principa. Čeprav so bili prvi odzivi na ta trend zadržani in so mnogi označevali uporabo ženskega obraza in telesa v nakitu celo za neokusnega, je secesija s svojimi pogledi na obraze, valovite prepletene lase, tančice in vitice, prispevala izjemne izdelke zlasti k slikarstvu in nakitu. Nekaj zelo lepih skic za izdelke secesijskega nakita je na naših tleh prispevala tudi slikarka Elza Obereigner-Kastl. |