EVIDENČNI LIST NAKITA št. : 1536
Datacija | Po letu 1910 |
---|---|
Avtor in naslov | |
Delavnica, poreklo | |
Mere v mm | 54 x 28 x 2,5 mm |
Opis snovi | Aluminij , v enem primeru posrebren |
Ohranjenost | Dobra |
Tehnika izdelave | Strojno stiskanje |
Znak | 1. Napis na licu : MARIJA BREZMADEŽNA, PROSI ZA NAS ! DRUŽBA M Napis spodaj : SV ALOJZIJ DOBRI OTROK MARIJIN PRPSI ZANAS 2. Napis na licu : KJE JE BOLEČINA KAKOR BOLEČINA MOJA ! MARIJINA DRUŽBA Napis spodaj : SV. MATI ANA PROSI ZANAS |
Slog, stil | Verski in pripadnostni nakit |
Literatura | Darko Knez: SVETINJICE IZ ZBIRKE NAR. MUZEJA SLOVENIJE. Takih svetinjic kot sta naši v knjigi ni. Zmaga Kumer: SLOMŠKOVE DROBTINICE, Družina 2008, str. 143 |
Opombe, zgodovina | Po 15. letu starosti se je verna mladina, moška in ženska, vključevala v Marijine družbe. Obstajale so dekliške, dijaške in mladeniške Marijine družbe, ter Marijine družbe za žene in Marijine družbe za može. Nekaj podrobnosti izvemo iz Slomškovih drobtinic, ki opisujejo čas iz sredine 19. stoletja in v glavnem veljajo do sredine 20. stoletja: “Poprejne leta je bilo v Slavini silno žalostno. Nisi najdel skorej poštenega mladeniča, ki bi nesramnega znanja imel ne bil; malokatera nevesta je k zakonskemu altarju deviški venec (krancel) prinesla. Gospod fajmošter angelsko bratovšino Marije in sv. Jožefa začno in potem je ljubo devištvo pod njenim varstvom prav lepo cvetlo. Lep je deviški stan, ker so fantje in deklice angelom v žlahti, koljko skerb mora biti nedolžnost ohraniti.” Anton Martin Slomšek navaja tudi podrobna pravila, med drugim: “v družbo ali braterno lahko vstopi le, “kdor dobro slovi”; ob vstopu dobi svetinjo, ki jo mora nositi, dokler v članstvu živi, ter jo vsak dan pobožno kušniti, da svoje obljube nedolžnosti ne pozabi; nositi rožmarin za klobukom oz. v nederju, da vam bo znaminje deviškega stana; mladeniči ne smejo kaditi, deklice ne v oštarije hoditi, na ponočen ples pa celo ne; skrivno znanje z drugim spolam imeti je ojstro prepovedano; potožit fajmoštru nespodobno zadržanje nekoga drugega; če posvaritev ne pomaga, se iz deviških bukev izbriše.” |