Marijine družbe velika svetinja 2x

EVIDENČNI LIST NAKITA št. :                                                   1305

DatacijaPred letom 1910
Avtor in naslov
Delavnica, porekloSlovenija
Mere v cm

 

 

 

78    x   3       cm  (trak)

3,7   x    2,9  x   0,15   cm  (svetinjica)  2 x

Opis snoviSvetlo bež svilnat trak

Aluminij

Ohranjenost, stanjeSlaba. Trak se preza in ima rjaste madeže
Tehnika izdelaveRočno šivanje

Vlivanje kovine v kalup

Znak1.  Lice: Lik Marije z napisom MATI BREZMADEŽNA PROSI ZA NAS

2.  Lice: Lik Marije z napisom  O MARIJA, BREZ MADEŽA SPOČETA PROSI ZA NAS  ki k trebi pribežimo

Spodaj 2 x: Lik sv. Alojzija z napisom  SV. ALOJZIJ, DOBRI OTROK MARIJIN, PROSI ZA NAS !

Slog, stilVerski in pripadnostni znak, glede na barvo in obliko traku tokrat ženski
VirDarko Knez: SVETINJICE IZ ZBIRKE NARODNEGA MUZEJA SLOVENIJE, Ljubljana 2001, str. 213, št. 363

Drago Zalar: MARIJINE DRUŽBE NA SLOVENSKEM, str, 187, …

Marta Verginella: EKONOMIJA ODREŠENJA  …   , str. 152, 153

Radoslava Premrl: MOJ BRAT  JANKO – VOJKO

Opombe, zgodovinaSvetinjica in trak Marijine družbe izvira iz Rateč pri Kranjski gori.

Po 14. letu so bila  verna dekleta lahko sprejeta v Marijino družbo. Sprejem v družbo je bil zelo slovesen in dogodek za ves kraj . Sprejeli pa so le elito, tiste na dobrem glasu. Pred oltarjem je dekle moralo ponoviti prošnjo za sprejem, dati zaobljubo, kleče moliti za svoje sprejemno posvečenje in obljubiti večno zvestobo Mariji. V znak sprejema so jim bile razdeljene Svetinje Marijine družbe, sprejemnica – diploma, in mala sprejemnica – podobica. Svetinje so nosile vidno, nad obleko, obešene ali prišite na širok svilen trak, običajno sinje  barve.

Z ustanavljanjem Marijinih družb je kler poskušal obvarovati odraslo žensko mladino zapeljevanja, jo prevzgojiti v izpolnjevanju božjih in cerkvenih zapovedi ter navdušiti za Marijino in Jezusovo čaščenje. Pogoj za včlanitev je bila zaobljuba pobožnemu in moralnemu življenju. Dekletom je bilo prepovedano slabo berivo, javni ples, ponočevanje, večerno pohajanje po vasi ipd. Župnik je imel pravico, da je  članice, ki so se prekršile nad pravilnikom, pri priči izključil. Navajamo primer iz gornje knjige, ko je dekle za smučanje namesto krila obleklo hlače in se temu tudi  za naprej ni hotelo odpovedati. Župnik je bil mnenja, da nosi za dekle neprimerno oblačilo in tako opravljena pohujšuje vaške otroke. Sledila je takojšnja izključitev in odvzem insignij.

Po poroki članice še vedno ostanejo z družbo v zvezi, le na shodih  namesto svetlega, nosijo črn trak s svetinjo (pred letom 1910), po tem letu pa temno rdečega.

pred