Pasna spona Kača

EVIDENČNI LIST NAKITA št. :                                                              377

DatacijaKonec 19. stol.
Avtor in naslov
Delavnica, porekloAvstroogrska
Mere v mm82  x  52  x  14   mm
Opis snoviPozlačena nedragocena kovina rumene barve
Ohranjenost, stanjeDobra, le pozlata je skoraj povsem obrabljena
Tehnika izdelaveVlivanje in stiskanje kovine v kalup, ročno oblikovanje povezovalne zanke, zlatenje
ZnakNima
Slog, stilPasne spone
LiteraturaVivienne Becker: ART NOUVEAU JEWELRY, l. 1998, str. 14, 21, 22  ter slike št. 11, 13, 59, 67, 321
Opombe, zgodovinaNašo pasno spono smo zaradi njene teže in robustnega oblikovanja uvrstili med moški nakit. Dekoracije s kačami  pa srečujemo pri obeh spolih, od starega Egipta, japonskih samurajev, časov kraljice Viktorije, do secesije. Kača ima pester simbolni pomen, več o tem smo že zapisali  pri  Zaviti kači v kategoriji Ostalo žensko. Tam navajamo tudi mesta v revijah Antiquariato z res odličnimi primerki tovrstnega nakita iz 19. in 2o. stoletja. Najlepši nakit s kačami pa sta v secesijskem slogu oblikovala Alphonse Mucha za filmsko divo Sarah Bernhard , ki je l. 1890 s tem nakitom  posnela prvi film o Kleopatri in Rene Lalique za igralko Liane de Pougy, prav tako inspiriran z egipčansko simboliko. Vse to so korenine obsedenosti z Egiptom in “egiptomanije” v oblikovanju nakita.

Pasna spona je darilo g. Ondreja muzeju.