EVIDENČNI LIST NAKITA št. : 377
Datacija | Konec 19. stol. |
---|---|
Avtor in naslov | |
Delavnica, poreklo | Avstroogrska |
Mere v mm | 82 x 52 x 14 mm |
Opis snovi | Pozlačena nedragocena kovina rumene barve |
Ohranjenost, stanje | Dobra, le pozlata je skoraj povsem obrabljena |
Tehnika izdelave | Vlivanje in stiskanje kovine v kalup, ročno oblikovanje povezovalne zanke, zlatenje |
Znak | Nima |
Slog, stil | Pasne spone |
Literatura | Vivienne Becker: ART NOUVEAU JEWELRY, l. 1998, str. 14, 21, 22 ter slike št. 11, 13, 59, 67, 321 |
Opombe, zgodovina | Našo pasno spono smo zaradi njene teže in robustnega oblikovanja uvrstili med moški nakit. Dekoracije s kačami pa srečujemo pri obeh spolih, od starega Egipta, japonskih samurajev, časov kraljice Viktorije, do secesije. Kača ima pester simbolni pomen, več o tem smo že zapisali pri Zaviti kači v kategoriji Ostalo žensko. Tam navajamo tudi mesta v revijah Antiquariato z res odličnimi primerki tovrstnega nakita iz 19. in 2o. stoletja. Najlepši nakit s kačami pa sta v secesijskem slogu oblikovala Alphonse Mucha za filmsko divo Sarah Bernhard , ki je l. 1890 s tem nakitom posnela prvi film o Kleopatri in Rene Lalique za igralko Liane de Pougy, prav tako inspiriran z egipčansko simboliko. Vse to so korenine obsedenosti z Egiptom in “egiptomanije” v oblikovanju nakita. Pasna spona je darilo g. Ondreja muzeju. |