EVIDENČNI LIST NAKITA št. : 1342
Datacija | Ok. l. 191o |
---|---|
Avtor in naslov | |
Delavnica, poreklo | |
Mere v mm | 32 x 15 x 8 mm |
Opis snovi | Srebro Fasetiran verjetno sintetični kamen |
Ohranjenost, stanje | Zelo dobra, kamen povsem brez raz ali poškodb |
Tehnika izdelave | Ročno oblikovanje in vkovanje kamna, lepo brušen kamen |
Znak | Nima |
Slog, stil | Secesija |
Literatura | Jeanenne Bell, OLD JEWELRY, 7. izdaja, str. 158 Miha Jeršek, Meta Dobnikar: DRAGULJI, Ljubljana 2005, str. 88, 89, 154 |
Opombe, zgodovina | Za zanesljivo določitev tipa in kvalitete kamnov nam manjka znanja in pripomočkov. Ker pa je naš muzej posvečen bižuteriji, so srečanja z dragimi kamni redka. Tudi tokrat bi si zaradi lepega izgleda obeska želeli, da bi njegov kamen bil sočasno različno obarvan turmalin, vendar gre verjetno za sintetični kamen, na posebne načine obdelan, da pridobi te lepe prelivajoče barve. V nakitu, tudi zelo dragocenem, dragi in poldragi kamni niso nujno povsem naravni. Lepih, živobarvnih naravnih kamnov je namreč vse manj. Lepši postanejo z umetno obdelavo. Pri tem pa ne izboljšajo le barve, ampak tudi gostoto, trdoto, površino in prozornost ter prikrijejo notranje vključke, Ti kamni bi morali imeti oznako “obdelan” ali “stabiliziran”. Na barvo kamna vplivajo tudi z različnimi organskimi ali anorganskimi barvili ali pa kamne žarijo pri višjih temperaturah. Obsevani kamni dobijo oznako “obdelan” ali “obsevan”, diamanti iz katerih z laserjem odstranijo vključke, pa “obdelan” ali “vrtan “. Dragih in poldragih kamnov, vdelanih v sodobni nakit, ki bi bili povsem naravni, le brušeni in nič obdelani, skoraj ni. Resnici na ljubo pa je treba tudi povedati, da kupci za te obdelave ne zvedo, tudi na certifikatih jih še nismo srečali. |