Rožni venec iz Dolenske

EVIDENČNI LIST NAKITA št. :                                                  993

DatacijaSredina 19. stoletja za rožni venec

Konec 19. stoletja za svetinjico iz Rima

2o. stoletje za svetinjico iz Francije

Avtor in naslov
Delavnica, poreklo?  za rožni venec

Italija –  Rim, Francija   za svetinjici

Mere v cm

 

 

 

64 x 0,6 x 0,6      cm
Opis snovikroglice iz jeta (fosiliziranega lesa)

povezovalna žica iz srebrne nedragocene kovine

pozlačen ulit bron

aluminij

Ohranjenost, stanjeKroglice na vencu so delno obrabljene, manjka zaključni del s križem, osrednja svetinjica je zarjavela do neprepoznavnosti, pozlata na svetinjici je obrabljena
Tehnika izdelaveStrojno oblikovanje jeta in kovin
ZnakNapis na 1. svetinjici spredaj: BAMBINO DI ARACCOELI –  ROMA

zadaj: BENEDITEMI     PROTEGGETEMI     SALVATEMI

Napis na 2. svetinjici  s klasičnim likom Brezmadežne in Marijinim monogramom zadaj: FRANCE

 Slog, stilRožni venec, verski pripomoček z osebnimi pridatki, molek
LiteraturaDarko Knez: SVETINJICE iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije, Ljubljana 2001. Svetinjic v tej knjigi ni omenjenih.

Ivan Cankar: NA KLANCU (napisan l. 1902). Knjižnica Kondor, Mladinska knjiga, l. 1963, str. 108, 103 in 104, o materi

Opombe, zgodovina“Kje so vsi, ki so te ljubili in ki si jih ljubila? Šli so in jih ne bo nikoli več … . Črne jagode so rožljale med prsti, ustnice so se premikale v molitvi  –  toda misli so se plazile težke in trudne po zemlji, niso se odprla nebesa, da bi posijal svetel žarek mednje. Izgubili so se, umrli so: zastonj so bile vse solze, zastonj si oslepela, zastonj se ti tresejo roke prezgodaj … ”

“Vsi so šli, moji otroci in samo so me ostavili … . Po svetu so šli, zavrženi, izgubljeni.” Velik črn molek je visel ob peči, vzela ga je v roko in ustnice so se premikale kakor v molitvi, toda misli so bile tope in težke, plazile so se po zemlji in se niso mogle vzdigniti.