Pipa Ljudska umetnost 2

EVIDENČNI LIST NAKITA št. :                     1145

Datacija Začetek  20. stol.
Avtor in naslov
Delavnica, porekloSlovenija, Avstroogrska, verjetno Dolenjska
Mere v cm

 

 

 

12,5 x 3,6 x 1,8    cm
Drevesna veja

Drobni stekelci za nosnici

Ohranjenost, stanjeDobra
Tehnika izdelaveRezljanje  lesa, vrtanje, glajenje
ZnakNima
Slog, stilLjudska umetnost
LiteraturaMarija Živkovič: DIM, Priča o duhanu, Etnografski muzej Zagreb, l. 2015, str. 49

Marija Makarovič: OBLAČILNA KULTURA KMEČKEGA PREBIVALSTVA V ZG. VIPAVSKI DOLINI IN NA GORI

Marjanca Klobčar: OBČINA DOMŽALE, Etnološka topografija slovenskega etničnega ozemlja, 20. stoletje, str. 149

Opombe, zgodovinaNaša pipa je narejena doma, iz materiala, ki je bil pri roki in jo krasi le spretnost in humor izdelovalca. Knjige pa nas poučijo, da je material za pipo bil še kako pomemben. Biti mora odporen na ogenj, ne sme vpijati vlage, mora biti lahek za rezbarjenje, odporen na udarce in predvsem prijetnega okusa za kajenje!

Po podatku za Otlico, so med svetovnima vojnama bogatejši kadilci imeli dve pipi, leseno za delavnike in “porculanasto” za nedelje in praznike.

Tudi Domžalčani so imeli lesene pipe, ki so bile lepo rezljane, velikokrat v obliki konjičkov ali godcev, naredili p so jih sami. Ob nedeljah in praznikih pa so kadili smotke.

Vse tri pipe, ki predstavljajo našo ljudsko ustvarjalnost, so darilo iz zbirke starin akad.slikarja Miloša Požarja.