EVIDENČNI LIST NAKITA št. : 1045
Datacija | Pozna štirideseta in petdeseta leta 2o. stoletja |
---|---|
Avtor in naslov | |
Delavnica, poreklo | |
Mere v cm | 6 x 6 x 1,8 cm |
Opis snovi | Papir mache Les, baker, plastika, bombažna vrvica |
Ohranjenost | Zelo dobra |
Tehnika izdelave | Izdelano vse ročno |
Znak | Nima |
Slog, stil | Štirideseta in petdeseta – obsedenost z okrasjem v obliki sadja, izdelanega iz česarkoli: papirja, stekla, plastike,… |
Literatura | Jeanenne Bell, G. G.: OLD JEWELRY, 7th Edition, str. 290 (steklo ), 293 (papir) Judith Miller: COSTUME JEWELLERY, str. 146 in 147 (steklo) Toni Grasso: BAKELITE JEWELLERY, str. 84 in 92 |
Opombe, zgodovina | Modo okraševanja s sadjem in oblikovanje nakita v obliki sadja, je povzročila Portugalka z umetniškim imenom Carmen Miranda. Njena družina se je v njenih najstniških letih preselila s trebuhom za kruhom v Brazilijo, kjer se je Carmen razvila v pevko sambe in osvojila gibe, barve in dekoracijo tega okolja. Vse to jo je pripeljalo do igralstva na Broadwayu in nato do filmske slave v Hollywoodu. Njeni nastopi so bili polni glasbe, plesa in barv, časi pa tik pred drugo svetovno vojno. Najbolj znana je postala njena popevka Dama v tuti fruti klobuku (The Lady in the Tuttii Frutti Hat) , kjer nosi ogromen klobuk, sestavljen iz banan, jagod, češenj, … in kjer je vsa oprema in koreografija filma podrejena tem vrstam sadja. Američanke so sledile tej dekoraciji in povpraševanje je bilo tolikšno, da so izdelovali nakit v teh oblikah zanje celo v Evropi. Do preskoka v modo tudi v Evropi pa ni bilo daleč. |